Modelová železnice
Stavba modelové železnice  - plánování a vyměřování
Pokračování seriálu článků o stavbě modelové železnice, tentokrát o návrhu kolejiště na počítači.



 
  Stavba modelové železnice - základní konstrukce
Spolu se stavbou naší modelové železnice vám budeme přinášet články doplněné o fotografie z jednotlivých fází stavby. Tento článek je věnován konstrukci základního nosného rámu.


 
Elektrolomotivy DB-AG
Fotografie modelových lokomotiv a popis jejich skutečných protějšků používaných Deutsche Bahn.



 
Dieselové lokomotivy DB-AG
Fotografie a popisy dieselových lokomotiv DB-AG.



 
Lokomotivy ÖBB, SBB-CFF, FS
Fotografie a popisy lokomotiv používaných Rakouskými spolkovými drahami, Švýcarskými spolkovými drahami a Italskými státní železnicemi.


 
Přehled epoch: epocha I do roku 1925, epocha II od 1925 do 1945, epocha III od 1945 do 1970, epocha IV od 1970-1990, epocha V od 1990
 velikost Z N TT HO S O I II

doplňkový znak

 měřítko zmenšení 1 : 220 1 : 160 1 : 120 1 : 87 1 : 64 1 : 45 1: 32 1 : 22,5 -
 rozchod 1435 6,5 9 12 16,5 22,5 32 45 - -
 1000 mm - 6,5 9 12 16,5 22,5 32 - m
 750 mm - - 6,5 9 12 16,5 22,5 32 e
 600 mm - - - 6,5 9 12 16,5 22,5 i
 

Lokomotiva 103 233-3 ve zvláštním lakování DB-AG, uspořádání Co´Co´. S 60. lety přišla řada E 03, která byla jako nejsilnější z řad lokomotiv DB určena pro tahání těžkých osobních vlaků. V letech 1970-74 bylo nasazeno do služby 145 těchto lokomotiv. Posledních 30 lokomotiv (od 103 216) mělo zvětšen prostor kabiny strojvůdce a byly o 700 mm delší. Výkon lokomotivy 7780 kW, nejvyšší rychlost 200 km/h.